Így írok én

Pofátlan vagyok, mert hódítani akar(t)ok!

Archívum

Hol tegezlek, hol magázom

2010.02.28. 22:02 - MMAA (Margetingszöveg Meg Amit Akartok)

 "Jó estét..."

Nem véletlen, hogy a posztjaimat hol tegeződve, hol magázódva, hol "bratyizva", hol a 3 lépést megtartva írom.
A reklám is ilyen.
Tudni kell, milyen célcsoportot "támadunk" meg vele.

Fontos lehet a célközönség kora, neme, műveltsége, magassága, szélessége, lakhelye, foglalkozása, esetleg még fogainak száma (nem hülyülök, képzeljük csak el egy fogorvos honlapszövegét) minden számíthat, sokat nyom, nyomhat a latban.
A reklámszöveg stílusa, hosszúsága, arculata nagyban függ attól, kinek szánjuk!

Tegyük fel, felkérnek bennünket egy temetkezési vállalat honlapjának készítésére.
Ugye nem piros, csillogó sablonban gondolkodnánk?
Személy szerint pedig jómagam nem írnék pár sornál többet, mert a gyász "üzlete" némaságot igényel...

Képzeld csak el, mi lenne, ha azt írnám mondjuk egy... komoly konferencia meghívóra, ahol csupa "nagy" ember találkozik: " Helló! Örülök, hogy megint beteszed azt a negyvenhatos csukád hozzánk, csak le ne vesd az előadás alatt, mint tavaly. Sört hozz, únjuk az üccsit, várunk mint szikkadtzsemle a prézlireszelőt!" 

Okok, belátom, túllőttem a célon. De tökmindegy, a lényegen nem változtat.
Lényeges, hogy megtaláljuk azt a hangot, amit az adott munkához szükségeltetik.
Ennél is van egy kulcsszó: empátia...
Tudni kell, hogy a vevők döntő többsége milyen hangot vár el a szolgáltatótól.

Ha a stílus nem megfelelő - katt, és már ott sincsenek.
Mi pedig elvesztettünk egy potenciális vásárlót.
Azt mondják az okosok, 3 másodperc...
3 másodpercen áll, vagy bukik, maradnak -e.

Mire elég 3 másodperc?
Elég akkor, ha a vevő "élőben" látja az üzletünket, a terméket, hiszen megfoghatja, megnézheti, körbecsócsálhatja, próbálhatja, stb..
Elég akkor is, ha létrejöhet egy személyes találkozás a "kézzelfogható üzletben", szimpátia alakulhat ki, szemkontaktus jön létre, és igen, bár nem is tudatosan, de érezheti az illatunkat, ami aztán vagy vonzza, vagy taszítja.

Az online világban csak a képernyőn láthatja a portékát, nincs illat, személyes varázs, hang...

Ezért a bűvös első 3 másodpercben kell pótolni, létrehozni valamit.
Meg kell ragadni a figyelmet!
Az első mondatban benne kell lennie az adott célcsoportnak szánt üzenetnek:
Az üzenet minden esetben az, hogy mi tudjuk, mi az Ő problémája, és arra MI vagyunk a megoldás.
Mi tudjuk, a vevő nem biztos benne.
Hogy be tudjuk bizonyítani: neki MI kellünk, virtuális üzletünkben kell tartanunk.
Az első 3 másodpercben sok minden eldől!

Egyelőre ennyi, ugyanis úgy gondolom, kedves figyelmüket, figyelmeteket ezzel a témával most nem akarom tovább terhelni, ahhoz túl késő van. (Meg persze én is fáradt vagyok.:))

Ha szeretne garantáltan 3 másodpercnél tovább "nálam" maradni, nézze meg a saját referenciáimat:
Ha megoldást akar, mert unalmas a honlapja, ide kattintson!
Ha olvasni akar, történeteket, tabuk nélkül; ide.

Jó éjt mindenkinek!



 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingszovegmegamitakartok.blog.hu/api/trackback/id/tr221798381

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása